Sprzedawaj samochody i buduj lojalność klientów za pomocą automatycznej komunikacji
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Artykuł powstał we współpracy z partnerem YouLead firmą Revhunter
Kto z nas robi zakupy od razu w trakcie pierwszej wizyty w sklepie online? No właśnie… Według statystyk potencjalny klient przed podjęciem decyzji zakupowej, potrzebuje aż 8 punktów styku z produktem. Nie jest to dobra wiadomość dla biznesów e-commerce, które inwestują swój budżet w działania, mające na celu pozyskanie nowego ruchu na swoją stronę internetową. Znaczna część użytkowników, która trafi do e-sklepu po raz pierwszy – nie dokona zakupu. Spokojnie, mamy też dobrą wiadomość. Istnieje bardzo skuteczny sposób na przekształcenie nowego użytkownika w klienta. Co to takiego?
Retargeting to strategia marketingowa, której głównym celem jest dotarcie z komunikatem do potencjalnych klientów sklepu online. Działanie to nie polega jednak na wysłaniu lub wyświetleniu wiadomości przypadkowym użytkownikom sieci, ale osobom, które pojawiły się już na stronie sklepu i wykazały zainteresowanie produktami. Retargeting najlepiej stosować do e-konsumentów, którzy odwiedzili witrynę, kliknęli w konkretny produkt lub opuścili swój koszyk zakupowy bez wcześniejszej finalizacji transakcji.
W kampanii retargetingowej dane na temat potencjalnych klientów – czyli tych, którzy wykonali konkretną akcję w sklepie – są zbierane za pomocą plików cookie. Na podstawie tych informacji można uruchomić kampanię reklamową, która przekona użytkowników do powrotu na stronę sklepu i do dokończenia zakupów.
Działania retargetingowe dzielimy na dwa rodzaje:
1) Retargeting on-site (retargeting wewnętrzny), którego celem jest przekonanie użytkownika – jeszcze przed opuszczeniem strony – do pozostania na niej i do dokończenia zakupów. Więcej na ten temat można przeczytać w 1. części tego artykułu.
2) Retargeting off-site – (retargeting zewnętrzny) jest to komunikacja prowadzona z użytkownikiem już po opuszczeniu strony sklepu, której celem jest zachęcenie do dokończenia zakupów.
Załóżmy, że odwiedziłeś witrynę jednego ze sklepów internetowych i przeglądałeś kilka zamieszczonych tam produktów. Następnie te same lub podobne artykuły pojawiają się na wszystkich stronach internetowych, które odwiedzasz, a nawet dostajesz personalizowaną wiadomość e-mail z tymi produktami. Myślisz, że to magia? Nie, to przemyślane działania retargetingowe off-site!
Nie ma nic bardziej frustrującego od porzuconych koszyków. Użytkownik przegląda stronę sklepu, dodaje produkty do koszyka i już, już jest blisko finalizacji transakcji, ale nagle opuszcza stronę internetową. Według badania przeprowadzonego przez Baymard Institute około 69% kupujących online porzuca swoje koszyki. Oznacza to, że sklep internetowy traci prawie 7 na 10 sprzedaży. Jakie są główne powody opuszczenia koszyka?
Ponowne przekonanie użytkowników do powrotu do sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem. Jednak z odpowiednim narzędziem do retargetingu jest to możliwe. Revhunter, to narzędzie, za pomocą którego wyświetlisz w wiadomości e-mail dokładnie te produkty, które dany użytkownik zostawił w koszyku lub produkty rekomendowane do tych, które przeglądał na stronie.
Oto krótki schemat, jak działa narzędzie Revhunter:
Czy taka wysyłka wiadomości do anonimowego użytkownika jest legalna?
Tak, ponieważ jest potwierdzona dwustronną zgodą, którą wyraził wcześniej użytkownik:
1) Podczas akceptacji polityki prywatności sklepu, który odwiedził.
2) Podczas zapisu do bazy mailingowej, gdzie wyraził zgodę na wysyłki wiadomości marketingowych.
E-mail jest jednym z najbardziej personalnych środków przekazu. Praktycznie codziennie każdy z nas minimum raz sprawdza swoją skrzynkę odbiorczą, a otrzymywane wiadomości (nawet te od sklepów internetowych) bardzo często traktujemy jak rozmowę. Dlatego e-mail retargeting ma zdecydowanie większą siłę przekonywania niż reklamy banerowe w social mediach. Wspomniane już wcześniej badanie BI Intelligence dowodzi, że dynamiczne wiadomości e-mail wysyłane w ciągu trzech godzin po opuszczeniu koszyka przez kupującego osiągają CTR na poziomie 20% (współczynnik klikalności). To oznacza, że istnieje bardzo duża szansa na odzyskanie, chociaż części porzuconych zakupów.Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat e-mail retargetingu – odwiedź stronę Revhuntera! Przekonaj się, jak za pomocą kampanii e-mail można podnieść liczbę sprzedaży, zwiększyć wartość koszyka i odzyskać porzucone zakupy oraz ruch w swoim sklepie.
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Najczęściej są dwa momenty, w których klient decyduje się na kupno akcesoriów. Więcej