Sprzedawaj samochody i buduj lojalność klientów za pomocą automatycznej komunikacji
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Najczęściej są dwa momenty, w których klient decyduje się na kupno akcesoriów. Pierwszy to zakup wraz z samochodem. Drugi wynika z potrzeby w danym sezonie. W obu przypadkach handlowcom i obsłudze klienta w skutecznej sprzedaży akcesoriów pomoże system do automatyzacji marketingu.
Spis treści:
Najlepiej kiedy klienci, którzy decydują się na nowy samochód, zakupili akcesoria w ramach wybranego finansowania. Na pewno chcesz im zaprezentować możliwość włączenia kosztów akcesoriów do leasingu lub raty. To podejście sprawia, że koszt akcesoriów będzie rozłożony na wiele rat, co klient odczuje w mniejszym stopniu.
Sprzedawcy za pomocą systemu do automatyzacji marketingu mogą dostarczać klientom mailem spersonalizowane rekomendacje akcesoriów, które najlepiej pasują do ich nowego samochodu. Sekwencje automatycznych maili pomogą klientom w procesie zakupu zapoznać się z ofertą i wstępnie wybrać odpowiednie akcesoria jeszcze przed rozmową z doradcą.
Zaletą tego podejścia jest zarówno poprawa sprzedaży akcesoriów, jak i zwiększenie zaufania klientów do dealera, który nie tylko zna ich potrzeby, ale potrafi na nie odpowiedzieć.
Drugi ważny moment to zakup akcesoriów, który wynika z bieżących potrzeb w danym sezonie. Na przykład, zimą kierowcy mogą szukać akcesoriów związanych z trudnymi warunkami drogowymi, jak łańcuchy śniegowe czy opony zimowe. Z kolei latem mogą być zainteresowani akcesoriami do przewożenia rowerów lub sprzętu plażowego.
System do automatyzacji marketingu taki jak YouLead pozwala zaplanować wysyłkę spersonalizowanych ofert akcesoriów, dostosowanych do bieżących potrzeb klienta w danym sezonie.
W zależności od sezonu klient otrzyma jeden z czterech newsletterów zawierających propozycję akcesoriów:
W każdym z newsletterów zostaną umieszczone linki do podstron z akcesoriami.
Warto także wykorzystać możliwość segmentacji klientów według posiadanych samochodów lub akcesoriów. Dzięki temu oferta w e-mailu będzie dostosowana do konkretnego klienta. Tym sposobem klientowi można zaproponować np. dodatkowe akcesoria pasujące do oryginalnego wyposażenia.
System marketing automation pozwala gromadzić dane o zakupach oraz informacje o produktach, którymi klienci interesowali się podczas wizyt na stronie. Na przykład, jeśli klient kupił pokrowce na fotele, może otrzymać propozycję pasujących do nich poduszek lędźwiowych.
Nie sposób pominąć roli automatyzacji w obszarze obsługi klienta. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu systemu marketing automation dealerzy mogą jeszcze lepiej dbać o jakość swoich usług.
Automatyczne powiadomienia o dostępności akcesoriów czy komunikaty o statusie zamówienia poprawiają doświadczenie klienta. Klienci, którzy czekają na swoje zamówienia, doceniają regularne aktualizacje dotyczące postępu realizacji. Co więcej, spersonalizowane podejście sprawia, że są bardziej skłonni do kolejnych zakupów.
System do automatyzacji marketingu pomaga pracownikom obsługi klienta, którzy nie muszą odpowiadać na często zadawane pytania. Mogą skupić się na bardziej strategicznej pracy: udzielać szczegółowych informacji czy osobiście doradzać klientom w wyborze odpowiednich akcesoriów.
Komunikacja staje się skuteczniejsza, również dlatego, że doradcy zyskują dostęp do profilu klienta w systemie YouLead. System gromadzi szczegółowe dane o kliencie, jak np. informacje o zachowaniu na stronie www, wartość transakcji, wypełnione formularze. Dane te spływają automatycznie, ale mogą być również wprowadzane ręcznie przez handlowców.
Dealerzy, którzy korzystają z systemu marketing automation mogą skuteczniej komunikować ofertę akcesoriów w istotnych momentach, jakimi są zakup i wybór akcesoriów w sezonie. Dane o klientach i ich preferencjach zakupowych pozwalają tworzyć spersonalizowane oferty dostarczane w odpowiednim dla nich czasie.
Taka strategia wpływa na sprzedaż, również w perspektywie długoterminowej, bo buduje lojalność klienta. Co więcej, wsparcie systemu poprawia efektywność operacyjną firmy, która część działań może zautomatyzować.
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Najczęściej są dwa momenty, w których klient decyduje się na kupno akcesoriów. Więcej