Sprzedawaj samochody i buduj lojalność klientów za pomocą automatycznej komunikacji
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Dane, które gromadzisz w systemie CRM, mogą poprawić obsługę klientów, a długoterminowo zwiększyć ich lojalność. Jest to możliwie dzięki automatycznej komunikacji, która wykorzystuje informacje wprowadzane przez handlowców do wewnętrznego systemu.
Poniżej prezentujemy różne rodzaje danych i dat w systemie CRM oraz przykłady ich zastosowania w automatycznej komunikacji z klientami (również potencjalnymi).
Spis treści:
Wszystkie informacje związane z zakupami mogą posłużyć do dalszej komunikacji z klientami. Dzięki datom wiesz np. po ilu latach Twoi klienci, decydują się na nowy samochód, czyli kiedy najlepiej zaproponować nową ofertę. System Marketing Automation pomaga również w komunikacji przedzakupowej, czyli przed i po jeździe testowej.
Dane:
Przykłady zastosowań:
Informacje dotyczące preferencji klienta umożliwiają automatyczną i spersonalizowaną komunikację. Dzięki systemowi Marketing Automation możesz dostarczyć klientowi ofertę dotyczącą samochodu z parametrami technicznymi i wizualnymi, które były dla niego istotne przy poprzednich zakupach.
Dane:
Przykłady zastosowań:
Dzięki monitorowaniu w CRM aktywności serwisowej klientów możesz im dostarczać oferty na odpowiednie akcesoria. Zdarza się, że klienci zapominają o konieczności serwisowania samochodu. Powiadomienia i przypomnienia sprawią, że będą dobrze poinformowani i dobrze przygotowani na wizytę. To poprawi też ich doświadczenie związane z obsługą posprzedażową.
Dane:
Przykłady zastosowań:
Kończący się okres finansowania, to moment, którego nie można przegapić. Oczywiście jest szansa, że klient sam się zgłosi w sprawie nowego leasingu albo kolejnego zakupu. Jednak takiej pewności nigdy nie ma, a jeśli rozważa on ponowny zakup w tym samym miejscu, to takie przypomnienie mu tylko w tym pomoże. Wszystkie terminy związane z płatnością są okazją do wysyłki powiadomień – dzięki nim klient ma poczucie, że firma o nim pamięta, czuje się zaopiekowany. Natomiast firma ma okazję do pokazania swojej proklienckiej postawy.
Dane:
Przykłady zastosowań:
Narzędzia takie jak YouLead i strategie automatyzacji pomogą Ci efektywnie zarządzać danymi gromadzonymi w systemie CRM.
Automatyzacja komunikacji nie oznacza bezosobowej obsługi klienta. Dzięki wykorzystaniu danych CRM-u przez system Marketing Automation możesz prowadzić spersonalizowaną komunikację. Komunikacja, która bazuje na preferencjach i potrzebach klienta, pomaga zarówno w sprzedaży, jak i buduje z nimi długotrwałe relacje. Co więcej, przez to, że system automatyzacji zastępuje część procesów związanych z komunikacją, pracownicy mogą skupić się na bardziej zaawansowanych aspektach kontaktu z klientami.
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej