Jak zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym?

2 min czytania

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym to praca składająca się z wielu czynników od pozyskania ruchu na stronie internetowej, przez odpowiednie zatowarowanie, po dbanie o konwersję i odpowiednia obsługę posprzedażową. Niezależnie od powyższych starań kluczowa jest odpowiednia komunikacja i podjęcie indywidualnego dialogu z klientem. Jak to zrobić mając do dyspozycji “jedynie” stronę www?

Zapewnij podstawy dobrze funkcjonującego sklepu

  • Zapewnij odpowiedni (unikatowy) content, opisuj samodzielnie produkty, jest w nich coś unikalnego co tylko ty zauważyłeś – tym lepiej. Zapewnij wyczerpujące opisy na stronie, a otrzymasz nagrodę – wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. 
  • Zadbaj o dobrej jakości grafiki, zdjęcia i rzeczowy opis oferowanych produktów, zdjęcia najlepiej zrób samodzielnie. Umiesz zaprezentować produkt podczas użycia, to dobrze, klient będzie mógł wyobrazić sobie siebie używającego dany produkt – to ułatwi mu podjęcie decyzji o zakupie.
  • Udostępnij przejrzysty system zamówień – niech przejście od koszyka do finalizacji zakupu będzie jak najprostsze, udostępnij łatwe w obsłudze i bezpieczne płatności, 
  • Znaczący procent odwiedzin sklepów pochodzi z urządzeń mobilnych – strona powinna być responsywna i umożliwiać łatwe przeglądanie na komórce. 

Zmierz się z wyzwaniami, przed którymi staje każdy właściciel sklepu on-line:

  • 98% odwiedzin sklepu nie kończy się transakcją, a przecież zapłaciłeś za pozyskanie tego ruchu, czy to w postaci działań SEO czy reklamy płatnej,
  • 70% koszyków jest porzucanych – klienci wychodzą bez dokonania zakupu
  • Jak ponownie przywołać klientów, którzy kupili raz i nie wracają?

Podsumowując: Jak zwiększyć sprzedaż przy jednoczesnym niewielkim dodatkowym wkładzie pracy i kosztów?

Co możesz zrobić, żeby optymalizować procesy i koszty?

Sklep powinien sam zachęcać do pozostania i do zrobienia zakupów (przynajmniej raz na jakiś czas). Najlepsze sklepy stosują strategie cross-selling i up-selling. Na przykład gdy klient wybierze dany produkt proponują mu jego droższy odpowiednik. Na etapie przeglądania koszyka zachęcają do zakupienia akcesoriów przydatnych do wybranych produktów. Wreszcie gdy klient chce wyjść ze sklepu pokazują komunikat zachęcający do pozostania i dokończenia transakcji. Scenariuszy jest wiele.

Jakie scenariusze możesz zastosować?

Rekomendacje:

  • proponowanie ostatnio oglądanych produktów – dzięki temu klient nie traci czasu na ponowne szukanie i szybciej dokonuje transakcji,
  • zapraszanie do obejrzenia droższych odpowiedników produktów,
  • zachęcanie do zakupu akcesoriów i produktów komplementarnych, takich jak sznurowadła do butów, pastę do szczoteczki, szalika kurtki zimowej itd. Jest to okazja do zadbania o klienta, który nie musi robić ponownego zamówienia.

Społeczny dowód słuszności (social proof)

  • pokazywanie ile osób interesuje się produktem, albo dokonało zakupu. 
  • A także pokazywanie, że właśnie ktoś kupił i produkt się już kończy…

Ratowanie porzuconego koszyka:

  • wyświetlanie komunikatu w momencie, gdy klient próbuje zamknąć okienko sklepu – niewielka zniżka potrafi zachęcić do pozostania o dokończenia transakcji,
  • jeśli posiadasz mail klienta, albo zgodę na notyfikacje WebPush możesz także komunikować się z nim po zamknięciu przez niego okna przeglądarki

Jak zachęcić klientów do pozostawienia adresu e-mail?

  • zaproponować kod rabatowy za pozostawienie adresu,
  • obiecać informacje o promocjach i nowościach, które klient otrzyma przed innymi…

YouLead Sales & Marketing Automation

Chcesz dołączyć do najlepszych? YouLead pomaga automatycznie, o każdej porze: skutecznie wspiera cele sprzedawcy bo robi to w oparciu o potrzeby kupującego. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Autor wpisu