Sprzedawaj samochody i buduj lojalność klientów za pomocą automatycznej komunikacji
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Dzisiaj strona internetowa dealera samochodowego to nie tylko wizytówka firmy, ale też narzędzie do pozyskiwania klientów. Jednak, aby faktycznie generować ze strony więcej leadów i nowych sprzedaży, firmy potrzebują wsparcia. Zapewni je narzędzie do automatyzacji marketingu.
Przeczytaj, jak Marketing Automation może przekształcić stronę internetową w skuteczne narzędzie do przyciągania, angażowania i konwertowania klientów.
Spis treści:
Nawet użytkownicy najbardziej zainteresowani zakupem, którzy spędzają wiele czasu na przeglądaniu oferty, w ostatniej chwili mogą się rozmyślić i opuścić stronę nie wypełniając formularza kontaktowego.
By ocenić jakość ruchu na stronie, trzeba go zmierzyć. Tylko w ten sposób wiadomo, które źródła konwertują na jakie samochody, a także ile wynosi koszt pozyskania klienta. Może okazać się, że wydatki przeznaczone na niektóre kampanie generują straty, bo mimo dużej ilości ruchu, nie przekładają się na sprzedaż.
Czy jest na to ratunek? Czy da się zatrzymać użytkowników opuszczających stronę i nawiązać przy tym do aktywności, którą zamierzają właśnie zakończyć?
Odpowiedzią na te pytania jest komunikacja wspomagana przez system Marketing Automation.
Narzędziem, które może powstrzymać użytkownika przed opuszczeniem strony jest system klasy Sales & Marketing Automation, taki jak YouLead. Na czym polega jego skuteczność?
Od momentu wejścia użytkownika na stronę i po zaakceptowaniu przez niego plików cookie, system zaczyna gromadzić informacje o jego zachowaniu. W ten sposób tworzy profil użytkownika na podstawie jego całej aktywności, czyli przeglądanych modeli samochodów, akcesoriów, usług, historii wizyt itp. System monitoruje również czas, który użytkownik spędził na konkretnej podstronie. Im dłużej pozostaje na danej ofercie, tym większa szansa, że jest ona dla niego interesująca. Tę informację również można wykorzystać w komunikacji.
Jeśli użytkownik zechce opuścić stronę, to system odpowiednio wcześniej zareaguje i wyświetli mu pop-up zachęcający do pozostania albo wypełnia formularza. Na pop-upie może znaleźć się ostatnio lub najdłużej oglądany model auta.
Kiedy użytkownik wypełni formularz, wszystkie zgromadzone dane na temat jego aktywności posłużą do wysyłki spersonalizowanej wiadomości powitalnej oraz kolejnych komunikatów, które uwzględniają jego preferencje.
Nawet jeśli użytkownik opuści stronę bez pozostawienia swoich danych, system Marketing Automation nie zapomina o nim. Kiedy wraca na stronę, go „rozpoznaje go” i proponuje mu samochody, które wcześniej przeglądał lub podobne do tych, które go interesowały.
Ruch na stronie www jest okazją do budowania listy mailingowej potencjalnych klientów. W tym celu pomogą wcześniej wspominane pop-upy. Wystarczy raz pozyskać adres e-mail, by wielokrotnie komunikować się z subskrybentami, a okazji do kontaktu jest wiele. Kontakt nie musi wiązać się tylko ze sprzedażą i komunikowaniem oferty. Może też służyć utrzymaniu relacji i przekazaniu wartości, jak chociażby porad dotyczących zakupu pierwszego samochodu czy porównania różnych modeli aut na podstawie wcześniejszych zakupów.
Kluczową rolę odgrywa personalizacja i segmentowanie bazy kontaktów na liście subskrybentów. Według Digital Marketing Institute około 77% ROI w marketingu e-mailowym pochodzi z kampanii segmentowanych, targetowanych i uruchamianych po wystąpieniu konkretnego zdarzenia. To dlatego tak istotne jest wykorzystanie w komunikacji treści behawioralnych lub spersonalizowanych (źródło).
Prawidłowe wdrożenie narzędzia Marketing Automation składa się z wielu elementów. W przypadku systemu YouLead jednymi z najważniejszych są:
Proces wdrożenia zajmuje od 2 tygodni do 3 miesięcy. Czas ten zależy od wprowadzanych rozwiązań.
Ruch na stronie internetowej dealerów samochodowych to więcej niż tylko liczby, a strona nie jest jedynie statyczną wizytówką, ale dynamicznym narzędziem do pozyskiwania klientów. Wsparcie narzędzia do automatyzacji może pomóc wydobyć z konwersję z ruchu na stronie.
Dzięki wdrożeniu systemu Marketing Automation zbudujesz bazę subskrybentów, która umożliwi systematyczną komunikację mailową. Personalizacja i segmentacja bazy kontaktów to kolejna zaleta systemu YouLead, bo pozwala dostarczać klientom odpowiednie treści w odpowiednim dla nich czasie.
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Najczęściej są dwa momenty, w których klient decyduje się na kupno akcesoriów. Więcej