Sprzedawaj samochody i buduj lojalność klientów za pomocą automatycznej komunikacji
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Automatyzacja komunikacji usprawnia proces pozyskiwania używanych samochodów oraz ich sprzedaż. System Marketing Automation pozwala wykorzystywać dane gromadzone w systemie CRM (data zakupu, marka i model samochodu, historia itp.) adekwatnie do sytuacji klienta. Informacje te służą do tworzenia automatycznych wysyłek mailowych i wyświetlania komunikatów na stronie internetowej.
Spis treści:
Odkupienie używanego auta powinno początkiem procesu sprzedaży nowego samochodu.
Data zakupu umożliwia identyfikację momentu, w którym klient może chcieć sprzedać auto. Istotna w komunikacji nastawionej na odkup i sprzedaż, jest również data kończącego się leasingu.
Z systemem Marketing Automation zrealizujesz wysyłkę automatycznego mailingu lub kampanii SMS. W wiadomości możesz zaproponować wymianę auta we właściwym dla klienta czasie, np. po kilku latach. To rozwiązuje problem pilnowania terminów przez handlowców, którzy mogą skupić się na bieżących transakcjach.
Mailingi są okazją do zaprezentowania klientom korzyści wynikających zarówno ze sprzedaży auta dealerowi, jak i zakupu używanego samochodu od dealera.
Może to być sekwencja maili edukujących klienta, które przekonają go, że warto kupić samochód używany od dealera w opcji „Select”. Klienci powinni wiedzieć, że taki pojazd był serwisowany w autoryzowanym salonie, ma oryginalne części, przeszedł profesjonalną ocenę techniczną itp.
Kontynuacja ubezpieczenia
Daty są również cenną informacją do przypominania o przedłużeniu polisy lub przedstawienia nowej oferty. Klient otrzyma jednorazową wiadomość e-mail i/lub SMS albo sekwencję kilku automatycznych wiadomości. Czas wysyłki uzależniony jest od daty wygasania ubezpieczenia.
Dealerzy mogą pozyskiwać, sprzedawać i rekomendować samochody używane wykorzystując do tego różne kanały komunikacji – od strony www po automatyczne mailingi, pop-upy i SMS-y.
1. Komunikaty na stronie internetowej dealera
Kiedy klient odwiedzi stronę internetową, system Marketing Automation „wykryje” jego aktywność i wyświetli mu odpowiednią informację. W tym przypadku będzie to okienko pop-up z komunikatem typu „Chętnie odkupimy Twoje auto”.
Taki komunikat można wyświetlać też użytkownikom, których system nie zidentyfikował, czyli osobom, które nie zostawiły swoich danych na stronie.
Wyświetlanie pop-upu zależy np. od czasu, jaki odbiorca spędził na stronie z ofertą odkupu.
2. Kampanie promujące odkup używanych samochodów
W pozyskiwaniu aut do odkupu pomocne są mailingi i SMS-y. Wybrany segment klientów otrzyma wiadomość o możliwości sprzedaży swojego używanego auta dealerowi.
Klientów do segmentu wybierzesz po dowolnym kryterium z profilu behawioralnego, np. po dacie zakupu auta.
3. Automatyczne rekomendacje
Możesz ułatwić odbiorcom dotarcie do aut, które mogą ich zainteresować. Mowa zarówno o samochodzie, który odpowiada ich wcześniejszym preferencjom, jak i autom w odpowiednim zakresie cenowym.
Użytkownik zainteresowany samochodami używanymi otrzyma automatyczne e-maile z rekomendacjami samochodów podobnych do oglądanych przez niego na stronie www.
Można mu także wyświetlić ramkę rekomendacji na stronie internetowej, kiedy będzie przeglądał używane samochody. System dopasuje auta w ramce do wcześniej oglądanych, na podstawie informacji takich jak np. marka, model czy cena.
Automatyzacja komunikacji przynosi dealerom samochodowym liczne korzyści. Dzięki systemowi takiemu jak YouLead mogą efektywniej pozyskiwać i odprzedawać używane auta oraz przypominać klientom o konieczności przedłużenia polisy.
System Marketing Automation umożliwia gromadzenie cennych danych o klientach i ich pojazdach, a następnie ich wykorzystanie. To pozwala handlowcom i pracownikom działów BDC dostarczać spersonalizowane rekomendacje. Komunikaty na stronie internetowej przyciągają uwagę odwiedzających stronę, e-maile pomagają przekazać więcej wartościowych informacji, a SMS-y przypominają, że warto zacząć rozglądać się za nowym autem.
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Najczęściej są dwa momenty, w których klient decyduje się na kupno akcesoriów. Więcej