Sprzedawaj samochody i buduj lojalność klientów za pomocą automatycznej komunikacji
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Szczerze odpowiadamy na pytanie ile szans sprzedażowych możesz tracić codziennie, jeśli nie używasz marketing automation. Zapraszamy!
Marcin Podleśny – Być może zastanawiasz się ile okazji, ile szans sprzedażowych tracisz każdego dnia na swojej stronie internetowej. Prawdziwa odpowiedź jest taka, że nie wiemy. Natomiast wiemy, że możemy spróbować dużą część tych przypadków zidentyfikować i im przeciwdziałać.
Poprzez uruchomienie prostych rzeczy, takich jak ratowanie koszyka w przypadku e-commerce, czy na przykład próby pozyskiwania leadów na twojej stronie, jeśli zajmujesz się leadami, jeżeli Twój biznes opiera się na pozyskiwaniu leadów. Już w krótkim czasie kilku miesięcy, tak naprawdę widzimy, które elementy działają i patrząc na to co udaje się uzyskać dzięki automatyzacji marketingu, to znaczy ile dodatkowej sprzedaży, ile nowych leadów wygenerowałeś, możesz zobaczyć czy te metody szukania tych utraconych szans są skuteczne. Jeżeli są skuteczne, możesz też przejść dalej i na przykład w przypadku e-commerce próbować ratować chociażby tych, którzy dość długo Twojej strony nie oglądali, zachęcać ich do powrotu i do dokonywania transakcji. W przypadku biznesów leadowych możesz zamiast tylko pozyskiwania leadów zająć się tak zwanym ich nurturingiem czyli doprowadzać do tego, że lead raz pozyskany finalnie skonwertował na umowę, na deal w twoim biznesie. Tych możliwości, tych scenariuszy, którymi możemy wesprzeć Cię w pewnym sensie uszczelnianiu Twojego procesu sprzedażowego, czyli pomóc Ci tak naprawdę w przeciwdziałaniu w traceniu szans sprzedażowych jest bardzo dużo.
Grzegorz Waś – Myślę, że jest wiele sposobów na liczenie efektywności działania narzędzi marketing automation na stronie lub w ogóle w ekosystemie w którym są wdrażane. Ale najważniejsze jest to, żeby zacząć z nich korzystać, a dopiero potem sięgnąć po te owoce, które są najniżej wiszące, po te scenariusze, które są najprostsze i które najczęściej są najbardziej efektywne a dopiero potem zastanawiać się nad tymi najbardziej rozbudowanymi i tymi, które najczęściej są związane z większą pracą wdrożeniową.
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Najczęściej są dwa momenty, w których klient decyduje się na kupno akcesoriów. Więcej