Gotowe scenariusze automatyzacji i testowanie wariantów przynosi wersja 2.8.2

Zamów Demo
7 min czytania

W najnowszej wersji systemu udostępniamy nowe funkcje ułatwiające codzienną pracę i zwiększające skuteczność biznesową. Są wśród nich: gotowe scenariusze automatyzacji, narzędzie do testowania różnych wariantów automatyzacji, specjalny dostęp dla opiekunów facebook ads, predefiniowana segmentacja RFM i więcej.

Gotowe scenariusze automatyzacji

W widoku tworzenia i edycji scenariusza automatyzacji znajdziesz gotowe szablony. Po wybraniu jednego z nich, cała ścieżka zdarzeń, warunków i akcji narysuje się sama – wystarczy uzupełnić ją danymi i włączyć scenariusz.

Na przykład: Kiedy klient z odpowiednim scoringiem wejdzie ponownie na stronę www, wyślij automatyczną informację e-mail do jego opiekuna w dziale handlowym lub wyślij e-mail do osoby, która wykazała wyraźne zainteresowanie konkretnym produktem lub kategorią produktową, jednak wyszła ze strony bez finalizacji zakupu lub podjęcia kontaktu z działem obsługi klienta.

Testowanie wariantów procesów automatyzacji

Never stop testing, and your advertising will never stop improving

David Ogilvy

Zawsze zachęcamy do testowania różnych wersji wiadomości e-mail, pop-up, web-push czy algorytmów rekomendacji, aby sprawdzać, które przynoszą lepsze efekty. Teraz dodajemy możliwość testowania całych procesów automatyzacji. Dzięki temu możesz porównać, który schemat działań ma lepszą konwersję.

Na przykład: Jakie opóźnienie wysyłki maila z rekomendacją oferty od momentu opuszczenia strony www ma najlepszy performance i czy zamiast maila warto wysyłać wiadomość SMS.

Segmentacja przez wybór odnośnika w wiadomości

Teraz w statystykach wysyłek wiadomość e-mail i web-push znajdziesz zestawienie kliknięć poszczególnych odnośników. Jednym kliknięciem przejdziesz do grona użytkowników, którzy użyli wybranego łącza, aby podejrzeć ich zachowanie i zapisać jako segment odbiorców.

Na przykład: Automatyzacja wysyłająca e-mail z przypomnieniem o dniach otwartych wstawia do treści maila produkty, które interesowały klienta w poprzedniej wiadomości (bez potrzeby budowania unikalnych adresów URL).

Szablony segmentów RFM – Recency, Frequency, Monetary

RFM to jedna z najskuteczniejszych i najpopularniejszych metod analizowania wartości użytkowników. W oczywisty sposób sprawdza się w firmach eCommerce, ale z powodzeniem można adaptować ją w biznesach opartych na leadach i sprzedaży off-line. Szablony segmentów RFM w YouLead mają predefiniowane wartości, dzięki czemu są gotowe do użycia od zaraz, z możliwością późniejszej edycji i optymalizacji.

Przykłady segmentów RFM: Użytkownicy, którzy w ciągu ostatnich 30 dni dokonali zakupów na minimum 200 zł. Użytkownicy, którzy nie dokonali zakupu w ciągu ostatnich 90 dni. Heavy Users, którzy minimum 3-krotnie dokonali zakupów w ostatnim tygodniu.

Gdzie je znajdziesz? Kontakty – lista kontaktów – pokaż grupy kontaktów – RFM.

Dostęp dla opiekunów reklam facebook

Stworzyliśmy specjalny typ uprawnień użytkownika z dostępem do integracji konta reklamowego facebook, zarówno pod kątem zbierania leadów z formularzy w reklamach, jak i integracji segmentów do grup odbiorców kampanii.

Jak to zrobić? Wejdź w menu – ustawienia – role – dodaj – zaznacz tylko FacebookSettings, dodaj nazwę tej roli i zapisz. Następnie z ustawienia – użytkownicy dodaj konto z uprawnieniami zapisanymi jak wyżej (pozycja “rola”).

Automatyczna aktualizacja grup odbiorców Facebook ads

Grupy kontaktów, które integrujesz z kontem reklamowym facebook mogą być teraz zasilane dynamicznie, tj. w czasie rzeczywistym w oparciu o zachowanie osób na stronie oraz zdarzenia i warunki scenariuszy automatyzacji.

Udoskonalenia techniczne i UX

Jeśli interesuje Cię pełna lista changelog dotycząca tej aktualizacji, znajdziesz ją tutaj:
manual.youlead.io/changelog

Autor wpisu

Krzysztof Piądłowski

W systemie YouLead najbardziej ceni, że działa on w całym lejku marketingowym: od budowania wysokiej jakości wiedzy o użytkowniku, nawiązanie z nim kontaktu, przez komunikację z klientem na kolejnych etapach customer journey, aż po konwersję.