Zaawansowana personalizacja wiadomości i elementów www
YouLead pozwala na podstawianie dynamicznych elementów (zmiennych) w wiadomościach e-mail, SMS, web-push, social proof i praktycznie dowolnych innych kanałach komunikacji. Podobnie istnieje możliwość modyfikacji fragmentów strony internetowej lub sklepu i podmiany neutralnej zawartości na tę spersonalizowaną pod konkretnego odwiedzającego.
Personalizacja może zawierać każdy typ informacji, mogą to być dane użytkownika pozostawione w formularzu, jak imię, wiek, miejsce zamieszkania, planowana data narodzin dziecka itd., może korzystać również z informacji gromadzonych podczas pobytu użytkownika na stronie – np. jakie produkty czy kategorie produktowe go interesują, jak dawno nie odwiedzał strony, które produkty dodawał do koszyka lub dowolne inne informacje, które zwiększą celność przekazu.
Moc personalizacji w liczbach:
Klienci chcą personalizacji — i chcą udostępniać informacje, aby ją uzyskać
- 91% konsumentów twierdzi, że chętniej robi zakupy u marek, które oferują odpowiednie dla nich oferty i rekomendacje. Accenture
- 80% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu od marki, która zapewnia spersonalizowane doświadczenia. Epsilon
- 90% konsumentów w USA uważa personalizację marketingu za bardzo lub w pewnym stopniu atrakcyjną. Statista
- 72% konsumentów twierdzi, że angażuje się tylko w spersonalizowane wiadomości. SmarterHQ
- 80% często kupujących robi zakupy tylko w markach, które personalizują doświadczenie. SmarterHQ
- 56% kupujących online chętniej wraca na stronę, która poleca produkty. Invesp
- 63% konsumentów przestanie kupować od marek, które stosują słabą taktykę personalizacji. Smart Insights
- 66% konsumentów twierdzi, że napotkanie treści, które nie są spersonalizowane, uniemożliwiłoby im dokonanie zakupu. CMO by Adobe
- 42% konsumentów denerwuje brak personalizacji treści. CMO by Adobe
- Ponad 50% konsumentów chętnie dzieli się informacjami o produktach, które lubią, aby uzyskać spersonalizowane rabaty. Retail TouchPoints
- 83% konsumentów jest gotowych udostępnić swoje dane, aby stworzyć bardziej spersonalizowane doświadczenie. Accenture
- 90% konsumentów jest skłonnych udostępniać firmom dane behawioralne w celu uzyskania tańszych i łatwiejszych doświadczeń. SmarterHQ
- 64% konsumentów nie ma nic przeciwko, aby sprzedawcy zapisywali historię zakupów i preferencje, jeśli pozwala im to na oferowanie bardziej spersonalizowanych doświadczeń. BRP Consulting
Firmy stawiają na personalizację priorytetów
- 98% marketerów twierdzi, że personalizacja poprawia relacje z klientami. Evergage
- 89% firm cyfrowych inwestuje w personalizację. Forrester
- 79% detalistów inwestuje w personalizację, najwięcej w każdej branży. SmarterHQ
- 51% marketerów twierdzi, że personalizacja jest ich najwyższym priorytetem. SmarterHQ
- 88% marketerów twierdzi, że ich największym motorem w personalizacji jest zapewnienie lepszej obsługi klienta. Evergage
Jak wygląda personalizacja, gdy jest dobrze zrobiona?
- 84% konsumentów twierdzi, że traktowanie jak osoba, a nie liczba, jest bardzo ważne dla wygrania ich biznesu. Salesforce
- 74% konsumentów twierdzi, że „żywe profile” z bardziej szczegółowymi osobistymi preferencjami byłyby przydatne, gdyby były wykorzystywane do tworzenia spersonalizowanych doświadczeń, produktów i ofert. Accenture
- 73% konsumentów twierdzi, że firma nigdy nie komunikowała się z nimi online w sposób zbyt spersonalizowany lub inwazyjny. Accenture
- 70% konsumentów twierdzi, że firma rozumiejąca, w jaki sposób korzystają z produktów i usług, jest bardzo ważna dla zdobycia ich biznesu. Salesforce
- Gdy klienci otrzymują przejrzyste reklamy na podstawie ich aktywności na stronie, przychód z produktu wzrasta o 38%. Harvard Business Review
- Konsumenci 2,1 razy częściej postrzegają spersonalizowane oferty jako ważne niż nieważne. Salesforce
- 59% konsumentów twierdzi, że spersonalizowane zaangażowanie oparte na wcześniejszych interakcjach jest bardzo ważne dla zdobycia ich biznesu. Salesforce
- 70% konsumentów twierdzi, że zrozumienie przez firmę ich osobistych potrzeb wpływa na ich lojalność. Salesforce
- 67% konsumentów twierdzi, że ważne jest, aby marki automatycznie dostosowywały swoje treści w oparciu o ich aktualny kontekst, aby personalizowane w czasie rzeczywistym CMO by Adobe
- Spersonalizowane promocje na stronie głównej wpłynęły na zakup 85% konsumentów. Instapage
- Spersonalizowane rekomendacje koszyka na zakupy wpłynęły na 92% kupujących online, którzy kupili produkty. Instapage
Personalizacja wpływa na wyniki końcowe
- 80% firm zgłasza poprawę od czasu wdrożenia personalizacji. Econsultancy
- Firmy korzystające z zaawansowanej personalizacji zgłaszają zwrot w wysokości 20 USD za każdy wydany 1 USD. Clickz
- Marketerzy informują, że personalizacja może zwiększyć przychody nawet o 15%. Adweek
- 86% marketerów odnotowało wymierny wzrost wyników biznesowych dzięki swoim kampaniom personalizacyjnym. Evergage
- Lojalność milenijnych marek wzrasta o 28%, jeśli otrzymują spersonalizowaną komunikację. SmarterHQ
- 95% firm, które odnotowały trzykrotny zwrot z inwestycji z ich działań personalizacyjnych, zwiększyło rentowność w rok po ich personalizacji. Monetate
- 88% marketerów w USA zauważyło wymierną poprawę dzięki personalizacji, przy czym ponad połowa zgłasza wzrost większy niż 10%. Instapage
- Personalizacja może obniżyć koszty pozyskania klienta nawet o 50%. Adweek
- Personalizacja może zwiększyć efektywność wydatków marketingowych nawet o 30%. Adweek
- Firmy, które przekraczają swoje cele przychodowe, mają dedykowany budżet na personalizację w 83% przypadków. Monetate
- 55% marketerów twierdzi, że największą korzyścią z personalizacji jest większe zaangażowanie odwiedzających i lepsze wrażenia klientów. Evergage
Sekret spersonalizowanego e-mail marketingu.
- E-maile ze spersonalizowanymi tematami mają o 26% większe prawdopodobieństwo otwarcia. Campaign Monitor
- 71% konsumentów twierdzi, że spersonalizowane doświadczenie wpłynęłoby na ich decyzję o otwarciu i przeczytaniu e-maili marki. Dynamic Yield
- 55% konsumentów uważa, że otrzymywanie ukierunkowanych promocji i rabatów zapewniłoby przyjemniejszą obsługę poczty e-mail. Dynamic Yield
- Marketerzy odnotowują 760% wzrost przychodów z wiadomości e-mail z kampanii spersonalizowanych i podzielonych na segmenty. Campaign Monitor
- Spersonalizowane wezwania do działania konwertują o 202% lepiej niż domyślne lub standardowe wezwania do działania. HubSpot
Źródło: Forbes