Zaawansowana personalizacja wiadomości i elementów www

YouLead pozwala na podstawianie dynamicznych elementów (zmiennych) w wiadomościach e-mail, SMS, web-push, social proof i praktycznie dowolnych innych kanałach komunikacji. Podobnie istnieje możliwość modyfikacji fragmentów strony internetowej lub sklepu i podmiany neutralnej zawartości na tę spersonalizowaną pod konkretnego odwiedzającego.

Personalizacja może zawierać każdy typ informacji, mogą to być dane użytkownika pozostawione w formularzu, jak imię, wiek, miejsce zamieszkania, planowana data narodzin dziecka itd., może korzystać również z informacji gromadzonych podczas pobytu użytkownika na stronie – np. jakie produkty czy kategorie produktowe go interesują, jak dawno nie odwiedzał strony, które produkty dodawał do koszyka lub dowolne inne informacje, które zwiększą celność przekazu.

Moc personalizacji w liczbach:

Klienci chcą personalizacji — i chcą udostępniać informacje, aby ją uzyskać

  • 91% konsumentów twierdzi, że chętniej robi zakupy u marek, które oferują odpowiednie dla nich oferty i rekomendacje.  Accenture
  • 80% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu od marki, która zapewnia spersonalizowane doświadczenia.  Epsilon
  • 90% konsumentów w USA uważa personalizację marketingu za bardzo lub w pewnym stopniu atrakcyjną.  Statista
  • 72% konsumentów twierdzi, że angażuje się tylko w spersonalizowane wiadomości.  SmarterHQ
  • 80% często kupujących robi zakupy tylko w markach, które personalizują doświadczenie.  SmarterHQ
  • 56% kupujących online chętniej wraca na stronę, która poleca produkty.  Invesp
  • 63% konsumentów przestanie kupować od marek, które stosują słabą taktykę personalizacji.  Smart Insights
  • 66% konsumentów twierdzi, że napotkanie treści, które nie są spersonalizowane, uniemożliwiłoby im dokonanie zakupu.  CMO by Adobe
  • 42% konsumentów denerwuje brak personalizacji treści.  CMO by Adobe
  • Ponad 50% konsumentów chętnie dzieli się informacjami o produktach, które lubią, aby uzyskać spersonalizowane rabaty.  Retail TouchPoints
  • 83% konsumentów jest gotowych udostępnić swoje dane, aby stworzyć bardziej spersonalizowane doświadczenie.  Accenture
  • 90% konsumentów jest skłonnych udostępniać firmom dane behawioralne w celu uzyskania tańszych i łatwiejszych doświadczeń.  SmarterHQ
  • 64% konsumentów nie ma nic przeciwko, aby sprzedawcy zapisywali historię zakupów i preferencje, jeśli pozwala im to na oferowanie bardziej spersonalizowanych doświadczeń. BRP Consulting

Firmy stawiają na personalizację priorytetów

  • 98% marketerów twierdzi, że personalizacja poprawia relacje z klientami.  Evergage
  • 89% firm cyfrowych inwestuje w personalizację.  Forrester
  • 79% detalistów inwestuje w personalizację, najwięcej w każdej branży.  SmarterHQ
  • 51% marketerów twierdzi, że personalizacja jest ich najwyższym priorytetem.  SmarterHQ
  • 88% marketerów twierdzi, że ich największym motorem w personalizacji jest zapewnienie lepszej obsługi klienta.  Evergage

Jak wygląda personalizacja, gdy jest dobrze zrobiona?

  • 84% konsumentów twierdzi, że traktowanie jak osoba, a nie liczba, jest bardzo ważne dla wygrania ich biznesu.  Salesforce
  • 74% konsumentów twierdzi, że „żywe profile” z bardziej szczegółowymi osobistymi preferencjami byłyby przydatne, gdyby były wykorzystywane do tworzenia spersonalizowanych doświadczeń, produktów i ofert.  Accenture
  • 73% konsumentów twierdzi, że firma nigdy nie komunikowała się z nimi online w sposób zbyt spersonalizowany lub inwazyjny.  Accenture
  • 70% konsumentów twierdzi, że firma rozumiejąca, w jaki sposób korzystają z produktów i usług, jest bardzo ważna dla zdobycia ich biznesu.  Salesforce
  • Gdy klienci otrzymują przejrzyste reklamy na podstawie ich aktywności na stronie, przychód z produktu wzrasta o 38%.  Harvard Business Review
  • Konsumenci 2,1 razy częściej postrzegają spersonalizowane oferty jako ważne niż nieważne.  Salesforce
  • 59% konsumentów twierdzi, że spersonalizowane zaangażowanie oparte na wcześniejszych interakcjach jest bardzo ważne dla zdobycia ich biznesu.  Salesforce
  • 70% konsumentów twierdzi, że zrozumienie przez firmę ich osobistych potrzeb wpływa na ich lojalność.  Salesforce
  • 67% konsumentów twierdzi, że ważne jest, aby marki automatycznie dostosowywały swoje treści w oparciu o ich aktualny kontekst, aby personalizowane w czasie rzeczywistym CMO by Adobe
  • Spersonalizowane promocje na stronie głównej wpłynęły na zakup 85% konsumentów.  Instapage
  • Spersonalizowane rekomendacje koszyka na zakupy wpłynęły na 92% kupujących online, którzy kupili produkty.  Instapage

Personalizacja wpływa na wyniki końcowe

  • 80% firm zgłasza poprawę od czasu wdrożenia personalizacji.  Econsultancy
  • Firmy korzystające z zaawansowanej personalizacji zgłaszają zwrot w wysokości 20 USD za każdy wydany 1 USD.  Clickz
  • Marketerzy informują, że personalizacja może zwiększyć przychody nawet o 15%.  Adweek
  • 86% marketerów odnotowało wymierny wzrost wyników biznesowych dzięki swoim kampaniom personalizacyjnym.  Evergage
  • Lojalność milenijnych marek wzrasta o 28%, jeśli otrzymują spersonalizowaną komunikację.  SmarterHQ
  • 95% firm, które odnotowały trzykrotny zwrot z inwestycji z ich działań personalizacyjnych, zwiększyło rentowność w rok po ich personalizacji.  Monetate
  • 88% marketerów w USA zauważyło wymierną poprawę dzięki personalizacji, przy czym ponad połowa zgłasza wzrost większy niż 10%.  Instapage
  • Personalizacja może obniżyć koszty pozyskania klienta nawet o 50%.  Adweek
  • Personalizacja może zwiększyć efektywność wydatków marketingowych nawet o 30%.  Adweek
  • Firmy, które przekraczają swoje cele przychodowe, mają dedykowany budżet na personalizację w 83% przypadków.  Monetate
  • 55% marketerów twierdzi, że największą korzyścią z personalizacji jest większe zaangażowanie odwiedzających i lepsze wrażenia klientów.  Evergage

Sekret spersonalizowanego e-mail marketingu.

  • E-maile ze spersonalizowanymi tematami mają o 26% większe prawdopodobieństwo otwarcia.  Campaign Monitor
  • 71% konsumentów twierdzi, że spersonalizowane doświadczenie wpłynęłoby na ich decyzję o otwarciu i przeczytaniu e-maili marki.  Dynamic Yield
  • 55% konsumentów uważa, że otrzymywanie ukierunkowanych promocji i rabatów zapewniłoby przyjemniejszą obsługę poczty e-mail.  Dynamic Yield
  • Marketerzy odnotowują 760% wzrost przychodów z wiadomości e-mail z kampanii spersonalizowanych i podzielonych na segmenty.  Campaign Monitor
  • Spersonalizowane wezwania do działania konwertują o 202% lepiej niż domyślne lub standardowe wezwania do działania.  HubSpot

Źródło: Forbes

background

Chcesz wiedzieć więcej?

Zapisz się na newsletter YouLead!