Segmentacja na podstawie różnorodnych danych

Segmentacja kontaktów w YouLead jest możliwa między innymi na podstawie:

  • profilu behawioralnego,
  • danych transakcyjnych,
  • czasu od ostatniego zakupu,
  • częstotliwości dokonania zakupów,
  • wartości zakupów,
  • zainteresowań (odwiedzonych podstron) w czasie rzeczywistym i historycznie,
  • posiadanych lub nie tagów,
  • scoringu w lejku sprzedażowym,
  • scoringu tagu,
  • według danych pozyskanych z formularzy (np. wieku, płci, języka),
  • domeny adresu e-mail,
  • według rodzaju urządzenia i przeglądarki,
  • z której dokonywano wizyt na stronie,
  • wysłanych do kontaktu wiadomości (także automatycznych),
  • reakcji na otrzymane wiadomości,
  • udzielonych zgód,
  • w tym także tych dotyczących RODO.

Ręczne tworzenie grup kontaktów możliwe jest za pomocą zaawansowanego filtrowania kontaktów, a następnie przypisanie zastosowanych filtrów do tworzonego segmentu (kontakty – lista – zaawansowane filtrowanie – pokaż grupy kontaktów).

Jednymi z najpopularniejszych segmentów klientów są te oparte o metodologię RFM – od wyrazów recency, frequency, monetary, co można przetłumaczyć jako wartość klienta definiowaną przez jego aktualność, intensywność i wartość pieniężną zakupów, których dokonał. W YouLead jest predefiniowanych 8 gotowych segmentów RFM, które możesz dopasowywać do własnych potrzeb i dodawać do nich kolejne.

Więcej o możliwościach precyzyjnego filtrowania kontaktów, a zatem również tworzenia własnych segmentów:

background

Chcesz wiedzieć więcej?

Zapisz się na newsletter YouLead!