Segmentacja na podstawie różnorodnych danych
Segmentacja kontaktów w YouLead jest możliwa między innymi na podstawie:
- profilu behawioralnego,
- danych transakcyjnych,
- czasu od ostatniego zakupu,
- częstotliwości dokonania zakupów,
- wartości zakupów,
- zainteresowań (odwiedzonych podstron) w czasie rzeczywistym i historycznie,
- posiadanych lub nie tagów,
- scoringu w lejku sprzedażowym,
- scoringu tagu,
- według danych pozyskanych z formularzy (np. wieku, płci, języka),
- domeny adresu e-mail,
- według rodzaju urządzenia i przeglądarki,
- z której dokonywano wizyt na stronie,
- wysłanych do kontaktu wiadomości (także automatycznych),
- reakcji na otrzymane wiadomości,
- udzielonych zgód,
- w tym także tych dotyczących RODO.
Ręczne tworzenie grup kontaktów możliwe jest za pomocą zaawansowanego filtrowania kontaktów, a następnie przypisanie zastosowanych filtrów do tworzonego segmentu (kontakty – lista – zaawansowane filtrowanie – pokaż grupy kontaktów).
Jednymi z najpopularniejszych segmentów klientów są te oparte o metodologię RFM – od wyrazów recency, frequency, monetary, co można przetłumaczyć jako wartość klienta definiowaną przez jego aktualność, intensywność i wartość pieniężną zakupów, których dokonał. W YouLead jest predefiniowanych 8 gotowych segmentów RFM, które możesz dopasowywać do własnych potrzeb i dodawać do nich kolejne.
Więcej o możliwościach precyzyjnego filtrowania kontaktów, a zatem również tworzenia własnych segmentów: