Sprzedawaj samochody i buduj lojalność klientów za pomocą automatycznej komunikacji
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Spersonalizowane ramki rekomendacyjne to rozwiązanie, które wyświetlają produkty dopasowane do zachowań użytkownika, w miejscu gdzie dokonuje on decyzji np. o zakupie, przeglądaniu strony, przejściu do koszyka lub finalizacji transakcji. Zależnie od założeń twórcy mogą one realizować działania cross-selling, czyli rekomendowania produktów komplementarnych lub up-selling sprawiające, że klient wybierze produkty o większej wartości co za tym idzie sprzedaż urośnie.
System za pomocą kodu JavaScript śledzi zachowania użytkownika na stronie i monitoruje jakie produkty klient przegląda lub dodaje do koszyka. Dane są przetwarzane w czasie rzeczywistym, dzięki temu YouLead może prezentować klientowi produkty rekomendowane. Każdy klient wraz ze swoimi działaniami na stronie jest opisywany za pomocą tagów. Zależnie od jego aktywności nadawany jest mu odpowiedni scoring, co pozwala zrozumieć systemowi, które kategorie produktów spotkały się z większym zainteresowaniem.
Efekt zbierania informacji o kliencie jest taki, że gdy odwiedza on dany sklep już na stronie głównej lub w innym wskazanym miejscu widzi ofertę wybraną dla niego. Jeżeli na stronie pojawia się po raz pierwszy to algorytm wybiera dla niego produkty, jeżeli natomiast stronę odwiedza kolejny raz to wyświetlają mu się towary, które już kiedyś oglądał. Na karcie każdego produktu zobaczy produkty podobne i droższe, natomiast w koszyku komplementarne. Przypomina to trochę działanie sprzedawcy, który poproszony o hamburgera sprzedaje frytki i napój, zaś do butów – pastę i zapasowe sznurówki.
Zalety rekomendacji:
1. Użytkownik widzi produkty, którymi był lub ciągle jest zainteresowany. Ma je w bieżącej pamięci, a to zwiększa szansę na ich zakup.
2. DAje możliwość proponowania klientowi dóbr komplementarnych, pasujących do tych, które już wybrał. Takich, które stworzą komplet lub które będą ciekawym uzupełnieniem. A to zwiększa sprzedaż.
2. Nie wyglądają one jak reklama, a stanowią integralną część strony. Są dopasowane do wyglądu sklepu, do jego kolorystyki i stylu.
3. Możliwość dopasowania produktów do użytkownika. Dzięki temu klient czuje, że strona zmienia się w zależności od tego, co on na niej ogląda.
Ramki są bardzo dobrym rozwiązaniem nie tylko dla sklepów internetowych, które posiadają bardzo duży asortyment, ale i dla firmy pozyskujących leady. To sposób na personalizowanie treści wewnątrz swojego sklepu i strony www. Sposób na większe zwrócenie uwagi klienta na produkty, które są do niego dopasowane lub którymi jest zainteresowany. Dzięki temu generujemy większą sprzedaż i liczbę dokonywanych transakcji, podniesienie wartości koszyka i zwiększenie liczby konwersji.
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Najczęściej są dwa momenty, w których klient decyduje się na kupno akcesoriów. Więcej