Jak “złapać” klienta zanim wyjdzie z Twojej strony www?

12 czerwca 2020 | < 1 min czytania

Photo by Jose Aragones on Unsplash

W sklepie czy biurze sprzedaży “w realu” sprzedawca ma możliwość zaczepienia klienta, dowiedzenia się czego poszukuje – nawiązania kontaktu. Pogawędka z klientem na temat jego potrzeb wielokrotnie zwiększa szansę na zakup. Oczywiście nawet w prawdziwym świecie zdarza się klient milczek, który szuka czegoś konkretnego: wpada do sklepu i wychodzi zanim sprzedawca zdąży się do niego odezwać.

Strona www to czasem taki sklep, w którym obie strony milczą: milczące półki lub katalogi a po drugiej stronie milczący klient. Jeśli katalog się obronił sam – być może klient coś kupi, jeśli nie – wyjdzie trzaskając drzwiami.

Na szczęście dzięki systemowi marketing automation nie musisz być bezbronny, poznaj mechanizm, który pozwala zatrzymać klienta na Twojej stronie www i przedłużyć kontakt. Przedłużenie kontaktu to początek dialogu, a dialog… być może zakończy się sprzedażą.

Poznaj Exit pop-up!

Exit pop-up  to okno pojawiające się gdy użytkownik  chce przejść na inną stronę lub chce zamknąć stronę przeglądarki, czyli w momencie wyjechania kursorem myszy poza obszar witryny. Daje szansę na nawiązanie kontaktu z klientem w ostatniej chwili:

  • poproszenia użytkownika o adres e-mail, dzięki czemu łatwiej ponownie zaprosisz go na swoją stronę www, czy do swojego sklepu,
  • zaproszenia do skorzystania z aktualnej promocji,
  • zaproponowania atrakcyjnej oferty na produkty, które klient odwiedził – jeśli zbierasz dane o zachowaniu użytkownika na Twojej stronie www

Mechanizm ten świetnie nadaje się do zwiększenia sprzedaży i przychodów, ale może być również wykorzystywany do celów innych niż transakcyjne, np. do wzrostu ilości subskrypcji na newsletter, wzmacniania pozycji eksperta, albo do pozyskania rejestracji podczas prowadzenia działań konkursowych.

Tym sposobem system Youlead może wygenerować dodatkowe szanse sprzedażowe w postaci leadów sprzedażowych.

Poznaj wyniki w różnych branżach:

  • Branża automotive, developerska każdego miesiąca, korzystając z exit pop-up, generuje średnio o 30% więcej leadów sprzedażowych!
  • W sklepach internetowych przy opuszczaniu strony przez klienta Exit pop-up pozwala na uratowanie nawet 20 % porzuconych koszyków

Autor wpisu

Jarosław Kraszewski

Jarosław Kraszewski