Sprzedawaj samochody i buduj lojalność klientów za pomocą automatycznej komunikacji
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Krótko i treściwie odpowiadamy na pytanie ile to trwa, zanim zwróci się inwestycja w marketing automation. Zapraszamy!
Marcin Podleśny – Być może już widzisz, że automatyzacja marketingu to jest coś dla Ciebie. Ale zastanawiasz się ile czasu potrzeba na to, aby ta inwestycja się zwróciła. Odpowiedź nie jest taka prosta, dlatego, że pewne rzeczy rzeczywiście zauważasz dość szybko. Zbieranie o informacji o Twoich klientach, możliwość segmentacji. Być może nawet w krótkim czasie jesteś w stanie zaimplementować podstawowe scenariusze automatyzacji marketingu, takie jak ratowanie koszyka w przypadku e-commerce, czy generowanie leadów na przykład za pomocą odpowiednich pop-upów w biznesie leadowym. Natomiast przestrzegam Cię przed tym, żeby wartość automatyzacji marketingu sprowadzać tylko do takich wskaźników mówiących o tym, ile sprzedaży udało mi się wygenerować lub ile leadów udało mi się dodatkowo pozyskać, choć są to zdecydowanie wartości ważne. Natomiast pamiętaj, że dzięki automatyzacji marketingu zdobywasz też wiedzę o swoich klientach oraz utrzymujesz nimi z stały kontakt, również długoterminowo, co niekoniecznie od razu przekłada się na wykonywane transakcje i nie przeliczysz tego wprost. Będzie to bardzo trudne, żebyś przeliczył to wprost na swój przychód. Natomiast możesz zacząć tak naprawdę od rzeczy zupełnie prostych i pewne efekty powinieneś zobaczyć od razu.
Grzegorz Waś – Tak. Ja chciałem właśnie powiedzieć o tym, że wdrożenie marketing automation może być bardzo rozbudowane i wtedy ten zwrot z inwestycji pewnie będzie jakby obserwowany w dłuższej perspektywie czasowej, a najprostsze mechanizmy tak naprawdę można wdrożyć stosunkowo szybko i wtedy ten wzrost będzie zauważalny szybciej. Natomiast może być tak, szczególnie w procesach takich klientów leadowych, gdzie wartość produktu jest duża, na przykład u deweloperów mieszkaniowych, że zwrot z inwestycji będzie wręcz na następny dzień od momentu uruchomienia, dlatego, że zapisany lead w systemie za pomocą narzędzia marketing automation może okazać się za chwilę klientem, który kupi jakiś wysokowartościowy produkt. Więc taka wartość, zwrot z inwestycji w marketing automation może być właściwie natychmiastowym.
Załóżmy, że trwa kampania promująca nowy model. Sprzedawcy umawiają się na jazdy Więcej
Najczęściej są dwa momenty, w których klient decyduje się na kupno akcesoriów. Więcej