Jak szybko automatyzacja marketingu przynosi wyniki?

14 października 2021 | 2 min czytania

Krótko i treściwie odpowiadamy na pytanie zawarte w tytule. Zapraszamy!

Marcin Podleśny – Jeżeli już wdrożyłeś automatyzację marketingu, to możesz zastanawiać się jak szybko zobaczysz jej rezultaty. Tak naprawdę pewne rzeczy powinieneś od razu zauważyć w systemie. To znaczy powinieneś widzieć, jaki jest ruch na Twojej stronie, czyli podstawową analitykę, którą być może już znasz z rozwiązań, takich jak Google Analytics. Natomiast tutaj możesz zejść już na poziom pojedynczego klienta. Możesz o każdej osobie, która odwiedziła Twoją stronę indywidualnie powiedzieć, jakie strony oglądała, czym się interesowała. Czyli masz tak naprawdę bardzo rozbudowane tak zwane Customer Data Platform w oparciu, o które możesz śledzić ścieżki wizyt Twoich klientów na Twojej stronie internetowej. Na razie nie przekładać to jeszcze wprost na wynik sprzedażowy, ale zdecydowanie jest to Skarbnica Wiedzy. Możesz dokonywać różnych segmentacji, po to, by później wykorzystywać je w dalszej w komunikacji, na przykład wysłać newslettery, albo komunikację za pomocą powiadomień web push. Jeżeli dołożyłeś podstawowe scenariusze, jeżeli jesteś platformą i jeżeli reprezentujesz platformę e-commerce, te efekty sprzedażowe zasadniczo też powinny pojawić się w pierwszych tygodniach. Mogą nie być spektakularne, ale pamiętaj, że działania automatyzacji marketingu, to nie tylko przełożenie bezpośrednio na wskaźniki związane ze sprzedażą, czy z generowaniem leadów, ale też możliwość utrzymywania długofalowego kontaktu marketingowego z Twoimi klientami. Nie zmierzysz tego wprost wykonanymi transakcjami od razu. Natomiast w dłuższej perspektywie zdecydowanie polepszy to Twoje wyniki.

Grzegorz Waś – Jeśli zadanie marketing automation w jakimś konkretnym przypadku jest na przykład optymalizacja działu sprzedaży, polegająca na tym, że potencjalny handlowiec, który kontaktuje z się klientem, posiadając wiedzę, którą zgromadzi system marketing automation na pojedynczym kliencie, ma dostęp do tej wiedzy i dzięki temu może szybciej i efektywniej sprzedawać. To pewnie obserwując działanie po uruchomieniu marketing automation takie efekty nie będą wprost widoczne na drugi, na trzeci dzień. Być może trzeba będzie po prostu dłużej poczekać na takie efekty. Natomiast czym bliżej strony internetowej jesteśmy i tych działań, które możemy prowadzić na stronie, tym można się spodziewać, że efekty będą widoczne szybciej.

Autor wpisu

Marcin Podleśny i Grzegorz Waś

Twórcy systemu YouLead Sales & Marketing Automation. Od 15 lat prowadzą projekty dla firm w internecie. Wdrożyli marketing automation na setkach stron i sklepów e-commerce.