Scenariusze marketing automation służące generowaniu Leadów

12 czerwca 2020 | 2 min czytania

leads_shutterstock_519476794

Skuteczne Generowanie gorących leadów jest złotym graalem każdego marketingowca.
A codzienna dawka świeżych gorących leadów jest z kolei marzeniem każdego szefa sprzedaży i jego zespołu.

Niestety, mając jedynie informacje z wypełnionego formularza, nie jesteśmy w stanie ocenić stopnia zaangażowania w zakup danego leada.

Aby dowiedzieć się na ile gorący jest dany lead, musimy poznać go bliżej. Służy temu proces profilowania usera na www w czasie rzeczywistym.

Niezmiernie istotne jest to, aby ten proces był realizowany już od pierwszej wizyty usera na www, kiedy jeszcze jest tylko „ciasteczkiem”. Bo profil zbudowany po pozyskaniu danych kontaktowych będzie bardzo ubogi – gdyż klient przekazując dane kontaktowe już praktycznie zakończył proces poszukiwania informacji na www. Jeśli dowiemy się o nim jeszcze czegoś, to będzie to miało bardzo niską jakość.

Dla przykładu – klient poszukujący mieszkania przejrzał już wszystkie będące w zasięgu jego budżetu, w końcu wypełnił formularz, ale zostawił sobie coś na deser. Formularz poleciał do bazy, rozpoczęło się profilowanie, a on na deser zostawił sobie obejrzenie penthousów na które go nie stać, ale jest ciekawy co oferują. Jakież będzie jego zdziwienie, jeśli handlowiec zacznie rozmowę od penthousów (które widzi w profilu tego leada), zamiast od dwupokojówek, których tam nie ma, ponieważ klient przeglądał je przed wypełnieniem formularza.

Zespół YouLead wie, jak mogą zachować się klienci, dlatego też uruchamia profilowanie w systemie od pierwszego dnia jego funkcjonowania. System zaś z łatwością profiluje i wykorzystuje tę informację do pozyskiwania leadów.

User www jest bardziej skłonny zostawić leada, im łatwiej znajdzie produkty dopasowane do swoich oczekiwań. Dzieje się tak wtedy, kiedy YouLead wyświetla dynamicznie np. główny slider, dostosowując go do profilu usera. Na stronie głównej mogą też się znaleźć podpowiedzi kategorii, które pasują do usera, aby ułatwić mu dotarcie do produktu – np. nazwy i visuale inwestycji, czy modelu samochodu – w przypadku dealera. Z kolejnym klikiem user widzi rekomendacje produktów odpowiadających jego zainteresowaniom, co powoduje jego większe zaangażowanie w ofertę i przez to uszczegółowienie profilu w systemie.

System scoringu, który cały czas przypisuje odpowiednie punkty za zachowania, pokazuje, że lead jest ciepły i można rozpocząć proces generowania leadów – czyli pozyskania jego danych kontaktowych dla działu handlowego.

Rusza scenariusz personalizacji i wyświetlania popupów lead generation – klientom, którzy spełniają określone w scenariuszu warunki, system wyświetla w odpowiednim momencie wizyty na www, popup. Zawiera on dynamicznie personalizowaną treść, ponieważ zabieg ten obniża niechęć do przekazania swoich danych kontaktowych. Najczęściej opiera się to o dobór visuala kategorii produktowej najbardziej interesującej danego klienta, lub visuala najczęściej oglądanego produktu. Do tego dobierany jest tekst odpowiadający indywidualnym zainteresowaniom danego użytkownika, który ma na celu przekonać go do przekazania danych kontaktowych.

Dla przykładu wyświetlamy zdjęcie Volvo XC90, jako najbardziej interesującego modelu dla usera, a w tekście mówimy konkretnej wersji auta, o specjalnej ofercie jego dotyczącej, obiecując kontakt profesjonalisty, który pomoże wybrać najlepszy produkt dla klienta.

Jeśli klient nie był zainteresowany konkretnym modelem, wyświetlamy tekst i visual przygotowany właśnie na tę okazję, np. wraz z listą rozwijaną tematów, którymi może być zainteresowany potencjalny klient. Dane wraz z wybranym tematem są przekazywane do handlowca.

Zdarza się tak, że klient nie jest zainteresowany samym autem, bo już go posiada, ale odwiedza sekcję akcesoriów. Jeśli nie mamy go w bazie, stosujemy analogiczny mechanizm, komunikując visual kategorii akcesoriów wraz z odpowiednim tekstem, zachęcamy usera do przekazania danych kontaktowych.

Elastyczność systemu YouLead pozwala na zastosowanie różnych scenariuszy i wersji popupów generowania leadów, a zespół zawsze chętnie zarekomenduje dobre ustawienia.

Efektem opisanych działań jest zwiększenie poziomu generowania leadów o 20-150% w stosunku do okresu bez procesów lead generation.

Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić jeśli chodzi o generowanie leadów.

Autor wpisu

Damian Gucza

Damian Gucza

Kilkunastoletnie doświadczenie w branży marketingowej, od 2015 specjalizuje się w procesach marketing automation (MA). Ma za sobą ok. 50 wdrożeń procesów MA w różnych branżach, m.in. deweloperskiej, samochodowej, meblarskiej, produkcyjnej, ecommerce. Absolwent CIM i University of Illinois. Entuzjasta nowych technologii i mierzenia efektywności. Prywatnie zapalony ojciec, skaut, żeglarz i kungfuteka.